Sunday, July 22

ohsem F6!



untuk pengetahuan masyarakat dunia, sekarang aku tengah rindu gila time belajar dekat form6 dulu, macam-macam rindu ada dalam jiwa dan raga aku ni, sampai tak boleh nak cerita. serius rasa bahagia sangat bila dapat masuk form6, rasanya kalah bahagia Lisa Surihani dengan Yusry KRu tu.

first time dulu masuk form6, macam-macam respon yang aku dapat, tak kurang yang bagi semangat mengila-gila, tapi  ramai yang pandang sinis, annoying, buthurt, meroyan dan blame aku, "kenapa kau pilih form6, bukan yang lain". diorang anggap form 6 tu sepi dan berhantu. susah lah, leceh, tak boleh catch up, banyak silibus lah. Hello! dekat tempat mana kalau belajar terus dapat yang senang goyang-goyang kaki. even, budak tadika pun susah kalau baru belajar nak mengeja.

yang baik aku ambik, yang buruk pun aku ambik, simpan baik-baik dalam poket kecik seluar jeans, aku nak buktikan apa yang aku pilih ni bukan la salah. rezeki Yang-Esa dekat mana-mana pun ade. cuma usaha dan tawakal kita  yang mampu menjelmakan hasil.

kepada junior-junior yang ambik form6 tu, tekad hati tu bulat-bulat sebulat duit syiling 50sen time belajar dekat form6 ni, serius hasilnya pasti akan membuatkan korang menyanyi lagu "gemilang" hasil lontaran suara Jaclyn Victor. yeah!

lain waktu, nanti aku  story pasal form6 lagi okeh :)

yang terkesima : @FariesFaries



No comments: