Wednesday, May 4

kehanjingan RON97..

petikan daripada Malaysiakini
"Bermula tengah malam ini, petrol RON 97 akan dijual pada harga baru, iaitu RM2.90 seliter. Kenaikkan RON 97 ini adalah yang tertinggi dalam sejarah negara dan dipercayai berikutan kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia. Bulan lalu, harga petrol RON 97 dinaikkan 20 sen kepada RM2.70 seliter. RON 97 pada suatu ketika juga adalah minyak yang seringkali digunakan oleh rakyat sehingga minyak lebih murah RON95 diperkenalkan pada September 2009. Ketika itu RON 97 berharga RM1.80 seliter."

yayy..minyak naik lagi..bertambah tahi minyak lah pengguna kereta beeeerprestasi tinggi di Melesia..tak terkecuali, warga asing yang teringin beli minyak murah kat Melesia...

korang yang pakai kereta biase-biase tu pening kepala sikit-sikit je lah...selalunya, kehanjingan harga minyak akan disusuli mesra dengan kenaikan harga barang...kan rakyat didahulukan...

kesah ape aku if minyak tu RON 97 walau parents aku pakai RON95, janji minyak...teett..

1 comment:

::FAIZ FARISH:: said...

aku Nak jerit kuat2 kat Jalan raya bila Tau Minyak naik lagi... sbb aku penguna Setia Ron97.....